Εξομολογήσεις θρησκευτών


Πρίαμος Πάπας

 «Προτιμώ μια Εκκλησία που θα είναι μελανιασμένη, πληγωμένη και βρόμικη επειδή βρίσκεται στους δρόμους, παρά έναν οργανισμό που θα είναι κλεισμένος και προσκολλημένος στην ασφάλειά του».

 

Το έγγραφο αυτό, έκτασης 84 σελίδων, το οποίο αποκαλείται «αποστολική παρότρυνση», είναι το πρώτο μείζον έργο του που έχει γράψει μόνος του αφότου ανέλαβε πάπας και καθιστά επίσημη άποψη της ρωμαιοκαθολικής εκκλησίας απόψεις που είχε εκφέρει ως σήμερα ο νέος προκαθήμενός της μόνο σε προφορικά κηρύγματα και δημόσιες τοποθετήσεις του αφότου ανέλαβε τα καθήκοντά του τον Μάρτιο.

Πηγή

Advertisements

5 thoughts on “Εξομολογήσεις θρησκευτών

  1. Ο/Η φίλαργος λέει:

    Έπεα Πτερόεντα!
    «Ουαί υμίν, αλαζονίες, κόμπασοι και πέρπεροι, όσοι περιφρονείτε την αλήθεια, όσοι είστε μελανο(ασπρο)χίτωνες και μισαλλόδοξοι, όσοι είστε ανάξιοι πνευματικοί, όσοι εκμεταλλεύεστε τον φόβο του θανάτου, κι αιώνια προδίδετε την ταπεινότητά Του…»

  2. Οι άνθρωποι που αγάπησαν πολύ τον θεό
    εξόρισαν παράλογα απάνθρωπα τον Άνθρωπο.
    Μακάριοι οι πτωχοί τω πνεύματι.
    Η άγνοια είναι ευτυχία.
    Έπεα βιβλικά…φίλε Φίλαργε
    Μερικοί δεν έχουν αυτή την πολυτέλεια
    της μακαριότητος και της άγνοιας
    έχουν διαλέξει πιο δύσκολους δρόμους.
    Είναι επιλογή τους

    • Ο/Η φίλαργος λέει:

      Φίλτατε και Φίλτατη,

      Όποιος αναρωτήθηκε βαθιά περί Θεού, (διότι όλοι αναρωτιούνται ακροθιγώς), και κατέληξε όπως ο ολλανδός και εβραίος Σπινόζα ότι, Θεός, Φύσις και Άνθρωπος, Ζώα, Φυτά και Πέτρες ταυτίζονται, δηλαδή είναι Ένα, δεν γίνεται παρά να τα αγαπήσει Όλα και ουδέν να εξορίσει και παύει να είναι ανακόλουθος, άμουσος, υποκριτής, αμφιπρόσωπος και μισάλληλος. Δεν είναι νοητό να αγαπάς τον Θεό και όμως να παραλογίζεσαι μη αγαπώντας τα Άλλα. Αν κατανοήσεις την Ουσία, κάθε αλλοιότητα γίνεται αυτόματα αγαπητή.
      Οι πτωχοί στο πνεύμα είναι απλά πτωχοί και όχι μακάριοι και η άγνοια είναι μόνον άγνοια, όχι ευτυχία. Μακαριότης και ευδαιμονία και γνώση είναι συναφείς, πάντα αλληλένδετες έννοιες.
      Ο δύσκολος δρόμος είναι να παρατηρείς έξωθεν συνεχώς με αθόλωτο και ελεύθερο πνεύμα και να σκάβεις μέσα επιμελώς και αδιάκοπα για το «εντός εαυτού γίγνεσθαι», έως ότου αντιληφθείς την υπέροχη Ενότητα. Κι αν τυχόν διαβάσεις νωρίς τον «Άνθρωπο που γελά», αυτό είναι μεγάλη καλοτυχία, διότι ο θαυμασμός που θα νιώσεις για τον Κόσμο πιθανώς να Σε οδηγήσει πιο γρήγορα σ’αυτό τον δρόμο και έτσι να μειωθούν οι μετεμψυχώσεις Σου…
      Να σκεφτείς ότι μέσα στην Ηθική Του, στο τέταρτο μέρος «περί της δουλείας του ανθρώπου η των δυνάμεων των παθών», στο θεώτημα 37, σχόλιο 1, εκείνος ο σοφός γράφει: «…επειδή το δικαίωμα του καθενός καθορίζεται από την αρετή η την δύναμή του, οι άνθρωποι έχουν πολύ περισσότερα δικαιώματα επάνω στα ζώα, από όσα έχουν τα ζώα επάνω στους ανθρώπους…!», δηλαδή δηλώνει ότι τα Ζώα πρέπει να είναι υποτελή στον Άνθρωπο. Δηλαδή αποδέχεται έμμεσα την ζωοκτονία και ζωοφαγία. Ακόμη και αυτός ο σοφός πλανήθηκε εν μέρει.
      Έτσι, ακόμη και τα δικά Σου λόγια είναι ένα τμήμα της θαυμαστής Ολότητας και γι αυτό δεν Σου καταλογίζω συνειδητή και πλήρη αστοχία, αλλά μόνον μερική…

      Έρρωσον,
      φίλαργος

  3. Το πρόβλημα των θρησκειών φίλτατε,
    όλων των θρησκειών,
    είναι πρόβλημα ερμηνείας και μετάφρασης.
    Οι πιστοί παίρνουν κατά γράμμα μια απλή αλληγορία και παραβολή
    και παραμένουν γενικώς και ειδικώς πτωχοί.
    Οι εκπρόσωποι τους το εκμεταλλεύονται στο έπακρον αυτό
    και πλουτίζουν με το εμπόριο του θεού.
    Όταν η ανθρωπότητα ενηλικιωθεί δεν θα αστοχεί ούτε πλήρως ούτε μερικώς.
    Θα κατανοήσει το απρόσωπο ουδέτερο του σύμπαντος και της ενέργειας,
    την σωστή αρμονική χρήση της
    χωρίς τις προκαταλήψεις του καλού και του κακού
    και τις θρησκευτικές δεισιδαιμονίες του δυισμού.
    Μέχρι τότε θα τις αντιμετωπίζουμε σαν τις παιδικές ασθένειες όπως τον κοκίτη και την ιλαρά στην υπερπραγματικότητα του υπερρεαλισμού.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s