Χορεύοντας με την Οδύσσεια


Οδύσσεια χορός

Μια παράσταση χορού με όχημα το έπος της Οδύσσειας
Oh! Deep sea – corpus III – Your whole life passes before your eyes –
Με το έπος της Οδύσσειας ως όχημα, η Κατερίνα Παπαγεωργίου (Kat Válastur) συνεχίζει τις εξερευνήσεις στη συλλογική μας μνήμη με εργαλείο το σώμα και την κίνηση, για να αναδυθούν στη σκηνή μορφές που μετεωρίζονται εκτός χρόνου, θυμίζοντας αχρονικά τοπία του ασυνειδήτου. Το «Oh! Deep sea – corpus III – Your whole life passes before your eyes», το τρίτο μέρος μιας τετραλογίας που παρουσιάζεται στο Φεστιβάλ Αθηνών 2013, συνοψίζει τις αρετές και το προσωπικό ύφος γραφής της Ελληνίδας περφόρμερ και δημιουργού.
2 thoughts on “Χορεύοντας με την Οδύσσεια

  1. Μία Ελληνίδα με σημαντική καριέρα στο εξωτερικό, που βρίσκεται σε απόλυτο διάλογο με το διεθνές χορογραφικό γίγνεσθαι, η χορογράφος και χορεύτρια Κατερίνα Παπαγεωργίου, με το «Oh! Deep sea – Corpus III», στις 10 και 11 Ιουνίου (Χώρος Η’), βασίζεται στην Οδύσσεια του Ομήρου, μεταφέροντας διαστάσεις του έπους στη χορογραφία.

    Η παράσταση της Kat V’lastur (όπως υπογράφει τελευταία η Κατερίνα Παπαγεωργίου κάνοντας παιχνίδι αναγραμματισμού του ονόματος των γονιών της) ενσωματώνει στοιχεία πειραματισμού, ενώ στο κέντρο του θεματικού της πυρήνα βρίσκεται ο Χρόνος. Δημιουργώντας ένα ειδικό πεδίο δυνάμεων, τα σώματα των χορευτών αλληλεπιδρούν και ο χρόνος χάνει τη γραμμικότητά του. Το σώμα γίνεται Χρόνος, που εκφράζει κάθε φορά διαφορετικές ποιότητες, ανάλογα με το ερώτημα μέσα στο οποίο πάλλεται.

    Το θέμα αυτής της «Οδύσσειας», της οποίας το τέλος παρατείνεται αέναα, μεταφέρεται στη σκηνή με την αυστηρή επανάληψη κίνησης, που διαρκώς αναστέλλεται εν όψει ενός ακαθόριστου στόχου.

    Η κορύφωση έρχεται σε πυκνά, γεμάτα ένταση και αυστηρότητα σημεία, στα οποία τα σώματα των χορευτών μάταια προσπαθούν να κινηθούν προς τα εμπρός ή προς τα επάνω, καθώς αόρατες δυνάμεις τα ξαναρίχνουν κάτω και πάλι. Είναι η μάταιη προσπάθεια του Οντος να συνθέσει τα κομμάτια του για να διηγηθεί τη θνητότητά του.
    http://www.ethnos.gr/article.asp?catid=23136&subid=2&pubid=63840882

  2. Αχ θάλασσά μου σκοτεινή, θάλασσα αγριεμένη
    πού θα με βγάλεις το πρωί
    σε ποια στεριά μου ξένη
    πού θα με βγάλεις το πρωί
    σε πιά στεριά μου ξένη
    αχ θάλασσά μου σκοτεινή,θάλασσα αγριεμένη

    Μέσα στα μαύρα σου νερά
    κομμάτια η ζωή μου
    αχ θαλασσά μου εσύ βαθιά
    που κρύβεις το νησί μου
    αχ θαλασσά μου εσύ βαθιά
    που κρύβεις το νησί μου
    μέσα στα μαύρα σου νερά
    κομμάτια η ζωή μου
    ……λέει ο Οδυσσέας και ο Πορτοκάλογλου σε δάκρυα κύκνων….
    χορεύοντας σε αγριεμένες θάλασσες μύθων
    .https://www.youtube.com/watch?v=68TlQWrPdNk

Σχολιάστε

